Insynuacja

Człowiek niczego się nie spodziewa, błądzi zimową porą po stronach internetowych, bo na którąkolwiek z rzeczywistych stron świata nosa wystawiać mu się nie chce, goni kursorem za krzyżykiem zamykającym reklamy jak Alicja za króliczkiem, jak Herakles za łanią ceryntyjską, jak myśliwy za zwierzyną i nagle — staje się odbiorcą takiego oto komunikatu.

Tempo wpisania komentarza wskazuje, że być może jesteś automatem spamującym. Poczekaj chwilę i spróbuj wysłać ponownie.

A ja jeno przekopiowałam tekst z jednego miejsca w drugie, by komentarz szybko zamieścić! A tu przypuszczenie — „być może jesteś automatem”. Spamującym. Taki zarzut.

To jeszcze nic. Nie tak dawno temu natknęłam się na komunikat przewrotnie milszy.

Congratulations, you win the prize! The chance to take our 5 second survey.

Taka nagroda. Taka szansa. Wyobrażacie sobie?

One thought on “Insynuacja

  1. Dziś smutna naszła mnie refleksja. Człowiek jest już jak komputer. Jak edytor tekstowy. Wydaje mu się, że każde wypowiedziane słowo, każdy gest może zmazać, poprawić i wypowiedzieć (wykonać) na nowo.

    Dziś człowiek mówi: świat jest dla mnie wspaniały, mijający rok był dla mnie wspaniały, wszystko mi się udało i niczego nie żałuję. I za moment, gdy coś usłyszy, odbierze sms (nie po jego myśli), zaczyna zachowywać się dziwnie, odwraca się od człowieka, do którego to mówił, ucieka od niego i twierdzi, że jest beznadziejnie i bez sensu.

    „Dziś” jest smutne i powierzchowne. Ludzie produkują spłycone kontakty, rzucają słowa bez pokrycia, wydzielają emocje bez zaangażowania, wydalają przeszłość jak produkt uboczny. Chce się czasem zawyć – z epizodu, z mgnienia rozpaczy i mrocznego przebłysku.

    Dziś takie mgnienie i epizod miały miejsce. Wiem, że rozumiesz.
    Z myśli i serca pozdrawiam

Skomentuj

