Archaizm

Powszechnie znany edytor tekstowy posiada wbudowaną funkcję sprawdzania gramatyki i pisowni. Czy funkcja przynosi mi korzyści? Raczej nie, myślę nawet, że podążanie za wskazówkami tego automatycznego minisłownika może wpłynąć na tekst druzgocąco. Ale przed chwilą mnie zaskoczył. I to jak! Dowód poniżej.

Ku memu zdumieniu wyraz lubić uznano za przestarzały! To jak się teraz mówi zamiast, dajmy na to, bardzo Cię lubię? Przychodzą mi do głowy same wulgaryzmy. Nie wiem, czy to znak czasów. Czy moja językowa degeneracja. Czy degeneracja mojej generacji.

Młodszy brat podpowiedział, że teraz się nie lubi. Teraz się lajkuje.

(To już chyba jest znak czasów).

16 thoughts on “Archaizm

  1. Tego się nie wybacza ;) A tak swoją drogą – ciekawe, kto za te przestarzałości odpowiada, to znaczy – kto takie wytyczne wprowadził. Skoro piszesz, że nie jest to odosobniony przypadek, to musiał poszaleć ;)

  2. Z moich doświadczeń z Wordem wynika, że słowo „lód” jest WULGARNE. Za każdym razem opisując budynek o kształcie kostki lodu zostałam o tym przez wymieniony program poinformowana.

  3. Czasami się lubi, czasami lajkuje.
    Ważne, żeby lubić jak się lajkuje, choć nie zawsze się lajkuje jak się lubi ;)
    A poważnie to bardzo zabawne :D
    Chyba, że lubienie jest przestarzałe…
    Bo wtedy jest to poważne a nie zabawne.
    ;)
    pozdrawiam!

  4. Ciekawe rozróżnienie :) I zabawne. Moim zdaniem lubienie nie jest przestarzałe. Komentujący tu raczej też tak sądzą. Pozdrawiam serdecznie :)

Skomentuj

