Teleskopowo

— Gdzie ja mam mózg…
— Tego nawet amerykańscy naukowcy nie potrafią odkryć.
— Czemu? Wydadzą tysiące dolarów na badania…
— … i wypatrzą go teleskopem?
— Raczej mikroskopem. Ale powiedziałeś — teleskopem. To w sumie nobilitująco. Znaczyłoby to, że mój mózg jest gdzieś w przestworzach, ogromny, jasny, poruszający się po własnej orbicie…
— Dlatego masz taki spóźniony zapłon. Nim sygnał dotrze, to ho ho…

Rysunek otwierający wpis nosi tytuł: „Searching for Halley’s Comet at Greenwich Observatory”. Stworzył go William Heath Robinson. Znalazłam go dzisiaj i mnie urzekł, choć wytworne towarzystwo nie wypatruje mojego mózgu, ale komety Halleya. A skorośmy już przy komecie, to pokażę Wam minikomiks, który kiedyś zobaczyłam. Utkwił mi w pamięci.

2 thoughts on “Teleskopowo

Skomentuj

