Przyjaźń malownicza

„Być może się mylę, ale dzisiaj już niemodne są chyba pewne przyjacielskie usługi malarskie. W każdym razie młody Artur Grottger, któremu nikt chyba nie może dorównać w ilości reprodukcji na pocztówkach, także malował na spółkę. Zaprzyjaźnił się we Lwowie w roku 1854 z Aleksandrem Raczyńskim i umówili się, że Grottger Raczyńskiemu będzie poprawiał konie, a tamten jemu niebo. Na przykład w dzienniku z 3 listopda 1854 Grottger zanotował: […] poszedłem do Raczyńskiego — on mi zrobił niebo do mojego nowego obrazka, a ja mu walnąłem Kościuszkę na koniu„.

Małgorzata Baranowska, Posłaniec uczuć, Warszawa 2003, s. 173.
2 thoughts on “Przyjaźń malownicza

Skomentuj

