Fotoruletka

Wenecja

„Dla mnie Wenecja nie była li tylko piękna; była piękna wszędzie. Kiedyś postanowiłem przeprowadzić pewien eksperyment i wymyśliłem grę zwaną fotoruletką — polegała na tym, że podczas spaceru po mieście robiłem zdjęcia w chwili, gdy zabrzmiał dźwięk dzwonu, albo za każdym razem, gdy zobaczyłem psa lub kota, żeby się przekonać, jak często, stojąc w dowolnym miejscu, będzie rozpościerać się przede mną widok wyjątkowej urody. Odpowiedź: prawie zawsze”.

John Berendt, Miasto spadających aniołów, Poznań 2006, s. 41.

Skomentuj

