„Muszę być zawsze tylko jedna”?

— Bo ty przypominasz trochę M., ja z nią siedziałam w jednej ławce w szkole, a moja P. chodziła z twoim bratem do klasy, już jak ostatnio byliście i cię widziałam, to się zastanawiałam, czy jesteś z rodziny J., ale nie byłam pewna, ale zobaczyłam później twojego brata, a on chodził do klasy z P., więc potem już wiedziałam.
— Wielu ludzi mi mówi, że im kogoś przypominam. Myślałam, że pani powie, że jestem podobna do Z.
— A, to też! I jeszcze do K. trochę, nie?
Śmieję się zamiast odpowiadać.

„Jak to możliwe, dziwna dziewczyno, że jesteś tak wieloma kobietami dla tylu ludzi?”

Sylvia Plath

kobieta

„Alicja dała sama sobie doskonałą radę. Nieraz już to czyniła w swym życiu, zawsze bardzo lubiła wygłaszać mądre przestrogi. Co prawda nigdy się do nich nie stosowała. Najbardziej nie lubiła w sobie wszystkiego, co nieszlachetne. Wtedy karciła się surowo. Był nawet taki wypadek w jej życiu, że sama siebie wytargała za ucho, za oszukaństwo podczas gry w krokieta. Mogło ją tłumaczyć jednie to, że nikt nie był pokrzywdzony. Grała wtedy sama ze sobą. Lecz Alicja w każdym przypadku pilnie przestrzegała zasad uczciwości.
Bywało czasami i tak, że występowała w dwu osobach, które nie zawsze żyły ze sobą w zgodzie — kłóciły się bardzo, dokuczały sobie w gniewie… Dobre to było przy grze lub podczas zabawy. Lecz teraz?…
— Tu już muszę być zawsze tylko jedna — zdecydowała dziewczynka. — Tu powinnam zawsze być rozsądna, dwie na pewno by coś zbroiły”.

Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów
Skomentuj

