Przeżytek

Jest sobie wieś – spokojna, powiedzmy.
Stoi tam mój dom – niespokojny, powiedzmy.
Dom stoi na ścianach nośnych. W jednej ścianie nośnej trwa wiercenie. Zawsze, kiedy słyszę wypowiedziane „Aaach!”, zastanawiam się cicho, czy sufit nie runie mi na głowę.
Stoję na krześle, wydeptuję sandałami wzory z wywierconego pyłu, odkurzam sufit. Który nie runął. Zawszeć to dobrze.
Z murów wyzierają poprzednie warstwy.
Cegły, zaprawa – jak kręgi kręgosłupa.
Stephen King napisał w „Dolores Claiborne”, że domy też żyją, czerpią życie od ludzi, którzy w nich mieszkają. Ciekawe, co ze mnie wyczerpały?
Napisał też (to znaczy włożył w usta jednej z bohaterek), że pościel suszona na dworze pachnie inaczej.
Ja mogłabym dodać, że zapach płynu do płukania miesza się z zapachem wiatru, sny, jeśli nadejdą, też będę ulotne i wietrzne, jak chmury na niebie, które się zmieniają, kiedy nie patrzymy. Wiatr faluje w pościeli w sobie tylko znanym rytmie. Kropi ją przelotny deszcz, który współistnieje ze słońcem.
Poza tym wąchałam róże. Już przekwitają. Zamieszkała w nich jesień. Albo po prostu miały za mało wody.
Nalewałam wodę. Na powierzchni robiły się delikatne bańki.
Kupiłam dwa flakoniki baniek mydlanych (dla dwóch dziewczynek).
Kosiłam trawę. Lubię kosić trawę. Praca i efekt następują szybko po sobie. Za każdym razem wymyślam inny „wzór”, według którego koszę trawnik. Dziś były esy-floresy. Trawa pachnie sobą, wakacjami i trochę dzieciństwem. Zanurzam w niej dłonie, które zielenieją z różnych tęsknot.
Dzień uznaję za przeżyty.

2 thoughts on “Przeżytek

  1. Uwielbiam wiercić. Wiertarka to moja ulubiona zabawka. Mój tato nie może jednak potwierdzić skuteczności moich działań. Bardziej polega to na „patrz, zrobiłam dziurę”.

Skomentuj

